Şikayet Hatları

İnsanlar daha güvenli bir ortamda yaşamak ve haklarının korunmasını sağlayabilmek için şikayet hatlarını kullanıyor. Acil durumlarda, yapılan şikayetler için hızlı erişim yapılabilmesi ve ücretsiz aranabilmesi için şikayet hatları numaraları 3 haneli olarak belirlenmiştir. Kişiler farklı konulardaki şikayetlerini, telefonlar, internet üzerinden ya da şahsen başvuru ile yapabiliyor. Şikayet hatlarını arayan kişilerin tüm ihbarları önemli kabul ediliyor ve güvenlik birimleri ya da şikayetin bildirildiği kurum tarafından dikkate alınıyor.

Şikayet Hatları Nelerdir?

Şikayet hatları, kurum ve olay türüne göre farklıdır. İnsanlar, ihbar ve şikayet hatları numaralarının çoğunu biliyor ve acil durumlarda hemen arayarak şikayetlerini iletebiliyor. Türkiye’de yaşanan kişiler yaşadıkları sorunlarla ilgili şikayetleri için şu şikayet hatlarını kullanabiliyor.

  • 112 acil yardım,
  • 183 aile içi şiddeti,
  • 157 insan kaçakçılığı şikayeti,
  • 110 orman yangını şikayeti,
  • 147 Meb şikayet hattı,

Günlük hayatta karşılaşılabilecek tüm sorunlarla ilgili şikayetlerin anında iletilebilmesi için şikayet hatları kullanılıyor. Şikayet hatları kullanılırken, arama nedeni hakkında bilgi verilmelidir. Şikayetler sakin bir şekilde bildirilmeli, bulunulan konum ve olayın akışı hakkında kısa bilgi verilir. Şikayet hatları herkesin ulaşabileceği acil durum hatları olduğu için gereksiz yere meşgul edilmeden kısa bilgilerle şikayetler bildirilmelidir.

Alo Şikayet

Alo şikayet hatlarını kullanan kişiler, yaşanan olayla ilgili şikayetlerini bildirdiklerinde konu ile ilgili çözümler bulacak olan kurumlara ait ekipler en kısa sürede başvurucuya ulaşacaktır. Alo şikayet hatlarından bildirilen konunun aciliyet durumuna göre öncelikler verilerek müdahaleler edilmeye başlanabiliyor. Alo şikayet ve ihbar hatları, kişilerin daha hızlı hizmet almasını ve kendilerini güvende hissetmelerini sağlıyor. Anlık müdahale edilmesi gereken durumlarda alo şikayet hatları kullanılıyor. Aciliyeti olmayan ve detaylı araştırılması gereken konular için yazılı şikayet başvuruları yapılabiliyor.

Şikayet İçin Nereye Başvurulur?

Herhangi bir konuda şikayetçi olmak isteyenler başvurularını, şikayet konusuna göre farklı kurumlara yapabiliyor. Güvenlik konularında sorunlar yaşayanlar, şikayetlerini, İl ve İlçelerde Emniyet birimlerine, kırsalda ise Jandarma birimlerine yapabiliyor. İsteyen kişiler, Savcılığa müracaat ederek şikayetlerini yazılı olarak bildirebiliyor. Özel kurum ya da yerel yönetimlerle ilgili verilen hizmetler için şikayetlerde bulunmak isteyenler, güvenlik ya da savcılık haricinde kurum müşteri temsilcilerine de şikayetlerini bildirebiliyor. Şikayet için başvurular 7/24 yapılabiliyor.

Internet Alışveriş Şikayetleri Nereye Yapılır?

Günümüzde insanların büyük bir bölümü internet üzerinden online alışverişler yapıyor. Internet alışverişlerinde mağduriyet yaşayanlar şikayetlerini yaparak sorunlarının çözülmesini sağlayabiliyor. Internet alışveriş şikayetleri, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bünyesinde hizmet veren ALO 175 Tüketici Danışma Hattını arayabiliyor. Yine yaşanan mağduriyetlerden dolayı ınternet alışveriş şikayetleri, savcılık, güvenlik birimleri ya da Tüketici Hakları Birimlerine yapılabiliyor. ALO 175 Tüketici Danışma Hattını arayanlar, şikayetlerini bildirdiklerinde, şikayet türüne göre yönlendirme yapılarak en iyi hizmetleri almalarını sağlıyor.

Hakkımızda Şikayet Olup Olmadığını Nasıl Anlarız?

İnsanlar, herhangi bir işe giriş işlemleri öncesinde ya da merak ettikleri her zaman hakkında şikayet olup olmadığını öğrenebiliyor. Hakkınızda şikayet olsa bile ifadeye çağrılmadığınız ya da dava açılmadığı zaman bundan bilginiz olmayabilir. Kişiler, Savcılık ön bürolarından haklarında herhangi bir şikayet olup olmadığını sorgulatarak öğrenebiliyor. Bazı soruşturmalar gizli yürütüldüğü için kişiler haklarında şikayet olup olmadığını öğrenmekte zorlanabiliyor. Avukat hizmetlerinden faydalanarak ve savcılıklara dilekçeler yazılarak, hakkınızda şikayet olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Birçok bilgiye rahatlıkla ulaşabildiğimiz e-devlet üzerinden şikayetler görülmüyor. E-devlet üzerinden sadece hakkınızda açılan davaları görebilirsiniz. Hakkınızda yapılan şikayetlerle ilgili mutlaka ifadeniz istenecektir ve bu aşamada şikayetin içeriğini detaylı bir şekilde öğrenebilirsiniz.

Yorum yapın

tokat haberleri
meritking giriş meritking kingroyal giriş kingroyal madridbet
tokat haberleri